اباریق- علوم قرآن و حدیث

Weblog of Quranic sciences & Hadith - بستری برای ترویج معارف قرآن و اهل بیت(علیهم السلام)

اباریق- علوم قرآن و حدیث

Weblog of Quranic sciences & Hadith - بستری برای ترویج معارف قرآن و اهل بیت(علیهم السلام)

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

کلمات کلیدی

وبلاگ قرآنی اباریق

نقش والدین جوان پرسشگر حدیث قیامت قرآن شجاع

ظلم معنویت تکفیر تمدن غربی اسلام

سیدالشهداء اسدالله

سالروز شهادت حضرت حمزه علیه السلام 15 شوال

لغت مفردات واژه شناسی قرآن

داستان اذان نجات بخش بازرگان معتضدعباسی

نقش کم رنگ جامعه قرآنی در فعالیت های مدنی اجتماعی

+ دانلود مداحی

ماجرا هشم شوال 1344 هجری قمری وهابیون آل سعود

کفاره جمع

زکات فطره تفوت کفاره

مبلغ زکات فطره رمضان 97

اخبار صدور فتوی مقام معظم رهبری تکذیب مناسک حج کربلا

فتوا مقام معظم رهبری آتانازی وب سایت اباریق

عبادت دانلود صوت

25ذی القعده دحوالارض دعا روزه

خط قرآن امیری مصری سیبویه خلیل احمد عثمان طه تجوید قرائت

خط قرآن عثمان طه امیری مصری سیبویه احمدخلیل تجوید

اپلای ابرود

وبلاگ قرآنی اباریق وبلاگ استادان علیه تقلب

وبلاگ قرآنی اباریق فهرست نشریات معتبرخارجی

قاری برجسته جهان اسلام راغب مصطفی غلوش درگذشت

دانلود جزوه درس مکاتب تفسیری دوره ارشد خواهران

دانلود متن پرده نگار ارائه شده درکلاس درس علوم قرآنی ایلام

معرفی موضوعات درخور تحقیق علوم قرآن وحدیث

روش شیوه نگارش مقالات علمی پژوهشی

معرفی سایت رادان انگلیش ادیت ترجمه مقاله انگلیسی

دانلود نرم افزار کتاب مقدس عهدین

دانلود منابع قرآن عهدین کارشناسی ارشد

نویسندگان


گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرمان دهید جوانان بحث کنند تا در آینده پاسدار مرزها باشند، عنوان کرد: جوانان پرچمدار حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در آخرالزمان هستند بنابراین ما به جوانان باانگیزه، عالم،  شجاع، پاک و متقین نیاز داریم.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام امیر بهشتی، مشاور امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر سراسر کشور که روز گذشته، ۱۲ تیرماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، در رابطه با دوران جوانی، عنوان کرد: در روز قیامت از بهار عمر که همان جوانی است از ما سوال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ عربی برای جوان از دو کلمه «فتا» و «شاب» استفاده می‌شود، ابراز کرد: شما جوانان در مرحله فتا به معنای طراوت و شادابی هستید.

حجت‌الاسلام بهشتی با بیان اینکه در حدیث می‌خوانیم: «خداوند همه پیامبران را در جوانی به پیغمبری مبعوث کرده است» تصریح کرد: مجامع بین‌المللی سن جوانی را بین ۱۵ تا ۲۹ اعلام کردند و همچنین حدیثی داریم که می‌گوید:« پایان جوانی سن ۳۰ سالگی است»

مشاور امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش افزود: پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) می‌فرمایند: «مسلمانان، شما را به جوان‌ها توصیه می‌کنم زیرا آنان دل‌های نرمی دارند زمانیکه خداوند مرا برانگیخت و بشارت دهنده قرار داد جوان‌ها با من هم پیمان شدند و پیرها به مخالفت برخواستند».

روحانیون باید قدردان حضور در مدارس باشند

وی با بیان اینکه روحانیون باید قدردان حضور در مدارس باشند زیرا این امر نعمت بزرگی است، ابراز کرد: کار برای جوانان و رسیدگی به امور آنان از حضور در بازار و در بین بزرگسالان مهم‌تر است که پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) در حدیث دیگری می‌فرمایند: «آموزش در جوانی مثل حجّاری روی سنگ و آموزش در پیری مثل نوشتن روی آب است که در این حدیث تفاوت بین جوان و پیر نمایان می‌شود».

اعتماد پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) به مدیریت جوانان

حجت‌الاسلام بهشتی با اشاره به اینکه فرمان دهید جوانان بحث کنند تا در آینده پاسدار مرزها باشند، عنوان کرد: جوانان پرچمدار حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در آخرالزمان هستند بنابراین ما به جوانان باانگیزه، عالم،  شجاع، پاک و متقین نیاز داریم.

مشاور فرآنی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) یک جوان که حافظ و قاری قرآن بود به عنوان نخستین نماینده و به مدینه اعزام کرد که اهالی مدینه خیلی زود به او روی آوردند.

وی با اشاره به اینکه این جوان اولین امام جمعه اسلام بود، اظهار کرد: پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) به جوان‌ها اعتماد کرد و همچنین اولین فرماندار مکه جوان ۲۱ ساله به نام عطار بود با وجود اینکه مکه شهر حساسی بود و پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) هم آن زمان یاران زیادی داشت اما مسئولیت را به این جوان سپرد.

حجت‌الاسلام بهشتی با بیان اینکه جوانان حزب‌الهی باید در همه عرصه‌ها نظیر کنکور، ورزشی و... رتبه‌های بالا را کسب کنند، تصریح کرد: مهم‌ترین چیزی که جوان‌ها باید آن را بیاموزند عواملی است که در بزرگی به آن نیازمند هستند بنابراین والدین باید جوانان را برای ۱۰ و ۲۰ سال بعد تربیت کنند.

مشاور امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش افزود: احادیث زیادی برای قرآن و نماز خواندن جوانان وجود دارد، اما حدیث ویژه‌تری هم داریم که می‌گوید: «وقتی جوانی در تنهایی وقت نماز می‌رسد و بدون اینکه کسی او را تماشا کند به نماز می‌ایستد خداوند فرشته‌ها را صدا می‌زند که بیایید این جوان را تماشا کنید.»

قرآن در همه عرصه‌ها به انسان کمک می‌کند

وی با بیان اینکه قرآن در همه عرصه‌ها به انسان کمک می‌کند، تصریح کرد: دانش‌آموزان متسابق باید فکر کنند که مسئولان چه تدابیری در نظر بگیرند تا هرساله مسابقات قرآن با طراوت‌تر باشد و شما جوانان در این عرصه باید نقش آفرینی کنید.

حجت‌الاسلام بهشتی با تأکید بر اینکه والدین باید فرزندان خود را با پرسشگری تربیت کنند، عنوان کرد: هرکس در کودکی پرسشگر بار آمد زمانی که بزرگ شود پاسخگو همه عوامل خواهد بود.

وی در پایان گفت: بنابر روایات روز قیامت مردم چهاردسته‌اند:«گروه اول حساب سخت دارند، گروه دوم حساب آسان، گروه سوم آنقدر فوق العاده هستند که بی‌حساب به بهشت می‌روند و گروه چهارم آنقدر پروندشان تاریک است که بی‌حساب وارد جهنم می‌شوند.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی